Novinka ze světa elektrokol: motor Bosch Performance Line CX 2020
Napjatě očekávanou novinkou letošní sezóny v oblasti elektrokol je motor Bosch Performance Line CX 2020. Co je na novém pohonu výjimečného a čím se liší od svého předchůdce? Seznamte se s nejzajímavějšími změnami a výhodami, které přináší čtvrtá generace nejpoužívanějšího motoru u elektrokol.
Elektrokola se středovým motorem v současnosti již téměř vytlačily motory umístěné v zadním náboji. Tento trend má jasné opodstatnění. Středové motory jsou výkonnější, výrazně lépe plní svou funkci a zlepšují těžiště elektrokol. Špičkou v oblasti středových motorů je nepochybně právě Bosch.
Bosch patří mezi nejvýznamnější výrobce motorů pro elektrokola díky velkému důrazu na kvalitu, funkčnost, vysoký výkon, spolehlivost, design a neustálý vývoj. U motoru Bosch Performance Line CX čtvrté generace se Bosch zaměřil na jeho design a velikost, aby splnil i ty nejpřísnější požadavky pro stále intenzivnější integraci pohonů e-biků. Povedlo se?
Bosch Performance Line CX 2020 - unikátní motor, který přináší řadu vylepšení
Vyšší výkon
Točivý moment je stejně jako u jeho předchůdce 75 Nm, avšak podpora nového motoru CX stoupla z 300 % na 340 %.
Menší rozměry
Oproti předchozímu modelu byl objem motoru Bosch Performance Line CX 2020 snížen o téměř 50 %. Díky této kompaktnosti se můžeme těšit z lepší integrace motoru, což má vliv také na ovladatelnost a stabilitu kola.
Nižší váha
Nový motor má magnesiové pouzdro a váží o 25 % méně než jeho předchůdce. Hmotnost motoru se tak dostává na 2,9 kg, oproti původním 4,09 kg. Díky tomu mají výrobci elektrokol volnější ruce při výběru baterie – mohou zvolit baterii s vyšší kapacitou, aniž by to ovlivnilo celkovou váhu kola.
Velký převodník
Bosch přizpůsobil svou technologii trendům a požadavkům zákazníků. Vsadil na velký převodník, který vede ke zlepšení přesnosti, plynulosti a nadstandardnímu výkonu. Malý převodník použitý v předchozích modelech způsoboval obtížnější jízdu bez využití elektrické přípomoci. Nyní šlapete při vypnutém motoru opravdu jako na klasickém kole.
Větší kapacita
U modelu 2020 můžete využit interní baterii 500 Wh, ale i novou plně integrovanou baterii PowerTube 625, která vám díky vyšší kapacitě vydrží na výrazně delší trasy.
Citlivější režim eMTB a vyladěný režim Turbo
Režim eMTB byl přeprogramovaný pro konzistentní výkon v širokém rozsahu kadence. Podpora motoru je tak velmi přesná a přirozená. Režim Turbo je v novém motoru při stejné síle plynulejší.
Hladší vypnutí přípomoci
Vypnutí motoru při překročení 25 km/h je nyní téměř bez jakéhokoli vnitřního odporu.
Užší faktor Q
U vzdálenosti mezi klikami platí pravidlo, že čím užší, tím lepší. Zde byla zúžena na 175 mm, aby byl zajištěn přirozenější pocit při šlapání.
Větší volnost při vývoji elektrokol
Dalším velmi zajímavým prvkem nového motoru je umístění hnací hřídele, která se z prostřední části pouzdra posunula do zadní horní části. Výrobcům elektrokol tato změna dává více prostoru při vývoji a implementaci rámových konstrukcí s kratšími řetězy a účinnějšími zadními stavbami. Díky tomu se můžeme těšit na generaci nových sportovních e-biků s lepší ovladatelností a geometrií.
Pojďme si to shrnout…
Co se výkonu týče, Bosch Performance Line CX 2020 jednoznačně překonal svého předchůdce. Nový Bosch nabízí při plném výkonu o 40 % větší podporu a sílu než motor třetí generace. Nová verze je mnohem citlivější, spolehlivější a předvídatelnější. U náročných stoupání oceníte zlepšení výkonu a ovládání režimu Turbo.