Black Friday: Sleva 10 % na vše cyklistické. Slevový kód platí už jen:

  7. 5. 2024

Giro d'Italia 2024: Program, etapy, týmy a značky

23 dnů bude 22 týmů zdolávat 21 etap s celkovým počtem 3 440,8 km. To je rychlý přehled závodu Giro d'Italia 2024, který odstartoval v sobotu 4. května. První letošní Grand Tour zahájila časovka z Venaria Reale do Turína a po třech závodních týdnech protnou jezdci cílovou pásku v Římě. Vítěze letošního ročníku se tak definitivně dozvíme 26. května 2024. Kdo má největší šanci navléknout ikonický růžový dres pro vítěze celkové klasifikace a jaké značky z Mojekolo jsou v Itálii k vidění?

 

Program a etapy

Na programu závodu je již tradičních 21 etap z toho 2 časovky, 6 rovinatých etap, 9 kopcovitých a 5 vyloženě horských. Celkem závodníci urazí 3 440,8 km s průměrem 161,9 km na etapu a nastoupají 44 650 výškových metrů. Nejdelší etapu si peloton střihne v neděli 19. května. Povede z Manerba del Garda do střediska Livigno (Mottolino) a půjde zřejmě o vůbec nejnáročnější den závodu. Končí se ve výšce 2 385 m nad mořem s celkovým denním nájezdem 222 km.

 

Look
Zdroj foto: lookcycle.com

 

Týmy a značky

Na start Giro d'Italia 2023 se jako každý rok postavilo celkem 22 týmů a nejžhavější želízko v ohni má podle cyklistických novinářů tým UAE Emirates s Tadejem Pogačarem. Slovinec startuje na Giru poprvé a po prvních odjetých etapách se drží v čele celkové klasifikace. 

Nás v Mojekolo ale kromě jednotlivců vždycky zajímají i týmy. Ve výbavě totiž mají kola a doplňky, které sami používáme. Zrak tedy budeme upínat k týmu Cofidis, který loni navázal spolupráci s francouzskou firmou LOOK, a na modelu 795 Blade 2 RS posbíral několik etapových vítězství. LOOK ale nejsou jen kola. Jejich top pedály LOOK Keo Blade Carbon má ve výbavě hned několik UCI World Tour týmů.

 

 

Zajímá nás i tým LIDL-Trek s dresy italské značky Santini. Zapomenout nesmíme ani na Alpecin-Deceuninck, jehož týmoví mechanici pracují s německými pumpičkami, tlakoměry a nářadím značky SKS Germany. Další německý akcent v podobě špičkových silničních plášťů Continental najdeme na kolech napříč všemi týmy.

 


 

Mohlo by vás zajímat:

TEST: Helma HJC Valeco vs. HJC Valeco 2. Nová generace, nové technologie

TEST: Helma HJC Valeco vs. HJC Valeco 2. Nová generace, nové technologie

"Rozdíly jsou na první pohled patrné, jen když se na helmy podíváte," začíná svůj srovnávací test Marcel, manager prodejen Mojekolo. Helmu HJC Valeco už pro náš magazín v minulosti otestoval a jako dlouhodobého uživatele ho zajímalo, jaká bude nová generace modelu, kterou firma HJC letos představila. Pojďme se podívat na Marcelovy první dojmy z cyklistické helmy HJC Valeco 2.

Kolo vs. auto. Toto je 8 nejrizikovějších situací na silnici

Kolo vs. auto. Toto je 8 nejrizikovějších situací na silnici

V ideálním světe si řidič s cyklistou vymění úsměvy a kývnutím hlavy si poděkují za dání přednosti. V reálném světě si někteří dělají spíš naschvály a doslova si říkají o havárii. Je spousta neukázněných řidičů, ale i spousta neukázněných cyklistů a taky hodně rizikových situací, které na silnici vůbec nemusí vznikat, když se cyklisté a řidiči budou navzájem respektovat.

Test: Brýle Cratoni Skyvision Photochromatic – Světelná flexibilita pro každého cyklistu

Test: Brýle Cratoni Skyvision Photochromatic – Světelná flexibilita pro každého cyklistu

Pokud hledáte univerzální brýle, které vyhoví potřebám gravelové, horské i sliniční cyklistiky, pak jste možná našli. Stejně jako náš slovenský markeťák a tester Martin. Sluneční brýle Cratoni Skyvision Photochromatic vozí přibližně půl roku a dle jeho slov jsou to brýle, které dokonale ukazují, jak může vypadat harmonické spojení ceny, funkčnosti, designu a pohodlí. Více o nich v testu.