TEST: Helma HJC Furion 2.0 – Aerodynamika na špičkové úrovni
Furion je typická aerodynamická helma, která si našla svoje místo i v UCI World Tour a Pro Tour týmech. Během uplynulých sezón ji na hlavě vozili Chris Froome nebo Ben O'Connor a náš tester a manager prodejen Mojekolo Marcel ji už dlouho chtěl vyzkoušet. Jak u něj Furion obstál, popisuje na následujících řádcích.
Proudění vzduchu uvnitř a vně
HJC Furion 2.0 je čistokrevná závodní helma. U nich se často vývojáři tak moc soustředí na aerodynamiku, že občas zapomenou na odvětrání a chlazení hlavy. Naštěstí to není případ Furionu. Tyto parametry jsou tu podle mě v dokonalé harmonii. Zatím jsem sice helmu nevyvezl do letních pařáků, ale ani během teplotně nadprůměrných "jarních" dní se žádný nedostatek v podobě přehřívání nedostavil. Proudění vzduchu uvnitř helmy je dostačující na to, aby udrželo hlavu v příjemné teplotě.
Pokud jde o proudění vzduchu z vnější strany, zúročují se zde zkušenosti HJC z motorsportu a také vývoj ve vlastním větrném tunelu. Aerodynamika je na špičkové úrovni, tak jako je u HJC helem zvykem. Dokládá to i zapojení HJC do světa UCI World Tour a Pro Tour, kde během posledních sezón mimo jiné i tuto helmu vozili třeba Chris Froome, Greg Van Avermaet, Ben O'Connor nebo Benoît Cosnefroy.
Jak sedí na hlavě?
O pevné usazení helmy na hlavě se stará systém Selfit, který jsme trochu popsal v předchozím testu modelu Valeco 2.0. Selfit nahrazuje samoutahovací kolečku a osobně jsem si na něj rychle a rád zvykl.
Jediné, co bych mohl Furionu vytknout, je hloubka. HJC Furion 2.0 patří spíše k těm "plytším" helmám, ostatně jako všechny dosavadní modely. Na obranu značky ale musím říct, že helmy HJC nové generace jsou výrazně hlubší. Příkladem je třeba nedávno testovaná Valeco 2.0. Uvidíme tedy, s čím přijdou do budoucna u nové generace Furionu.
Sečteno podtrženo
Helma HJC Furion 2.0 je perfektně padnoucí helma, která se osvědčila i jezdcům z týmů nejvyšší světové úrovně. Špičková aerodynamika naštěstí není vykoupena horším odvětráním, což nebývá u podobných helem samozřejmostí, a uživatelský komfort umocňuje samoutahovací systém Selfit. Za mě dva palce nahoru.
+ Design
+ Selfit
+ Odvětrání
+ Aerodynamika
+ 12 barevných kombinací
– Menší hloubka helmy
Mohl by vás zajímat:
TEST: Helma HJC Valeco vs. HJC Valeco 2. Nová generace, nové technologie
"Rozdíly jsou na první pohled patrné, jen když se na helmy podíváte," začíná svůj srovnávací test Marcel, manager prodejen Mojekolo. Helmu HJC Valeco už pro náš magazín v minulosti otestoval a jako dlouhodobého uživatele ho zajímalo, jaká bude nová generace modelu, kterou firma HJC letos představila. Pojďme se podívat na Marcelovy první dojmy z cyklistické helmy HJC Valeco 2.
4 důvody, proč vyměnit starou přilbu za novou aneb není helma jako helma
Cyklistická přilba je nejdůležitějším bezpečnostním prvkem na kole. Jděte s dobou a chraňte si hlavu opravdu kvalitní a spolehlivou helmou. Sepsali jsme 4 hlavní důvody, proč dát sbohem své staré helmě a pořídit si novou.
37 % usmrcených cyklistů nehodu mohlo přežít, kdyby měli přilbu. Proč není cyklistická helma povinná?
Hlava je při nehodách tím nejzranitelnějším místem a z medicínského hlediska už asi nikdo nepochybuje o tom, že helma na kole dokáže zachránit život. I statistiky dopravních nehod mluví jasně ve prospěch nošení přileb. Helma je tedy jednoznačně užitečná, ale v Česku a mnoha evropských zemích pro dospělé nepovinná, proč?